Registracija

SVARBI  INFORMACIJA VISIEMS

Dėmesio!

Valstybinė ligonių kasa prie

Sveikatos apsaugos ministerijos

Europos aikštė 1, 03505 Vilnius

www.vlk.lt

2020 -05-08 aptarimas

Medicininė reabilitacija

  Klausimas Reguliavimas Sprendimas
1.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. balandžio 30 d. sprendimo Nr. V-1053 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. kovo 16 d. sprendimo Nr. V-387 „Dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo paskelbus karantiną Lietuvos Respublikos teritorijoje“ pakeitimo“ 1.2.7. ir 1.3.6 papunkčio nuostatomis yra atnaujinamas stacionarinių ir ambulatorinių medicininės reabilitacijos paslaugų teikimas, jos privalo būti organizuojamas šiuose papunkčiuose nurodytais Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro–valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimais Nr. V-1018 ir V-1019.

Tačiau atkreiptinas dėmesys, kad Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. sausio 17 d. įsakymas Nr. V-50 „Dėl medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo organizavimo“ reglamentuota, kad teritorinė ligonių kasa (toliau – TLK)  dešimčiai dienų išduoda pažymą, patvirtinančią teisę į kompensaciją už medicininę reabilitaciją (forma Nr. 2011T). Todėl TLK teiraujasi, kokia tvarka pacientai galės tęsti medicininę reabilitaciją turėję TLK pažymas (forma Nr. 2011T):

1. tačiau per pažymos galiojimo laiką, nespėję užsiregistruoti asmens sveikatos priežiūros įstaigoje (toliau ASPĮ) dėl prasidėjusio karantino LR teritorijoje (kai nuo pažymos gavimo iki karantino paskelbimo nebuvo praėję 10 dienų);

2. per pažymos galiojimo laiką užsiregistravo ASPĮ, tačiau nespėjo pradėti reabilitacijos dėl prasidėjusio karantino LR teritorijoje;

3 pradėjo gauti reabilitacijos paslaugas ASPĮ, tačiau jų nebaigė dėl prasidėjusio karantino LR teritorijoje ar likusiems paslaugoms/lovadieniams reikalinga nauja forma Nr. 070/a-LK?

Prašytume Jūsų nuomonės ar visais nurodytais atvejais pacientams reikalingas naujas šeimos gydytojo ar reabilitologo siuntimas.  

Medicininė reabilitacija

OV 2020 m. balandžio 30 d. sprendimas V-1053 (V-387 pakeitimas):

1.2.7. Medicininės reabilitacijos paslaugų teikimas sveikatos priežiūros įstaigose privalo būti organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro–valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. balandžio 29 d. sprendimu Nr. V-1018 „Dėl planinių stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo įstaigoje plano rengimo reikalavimų“.

1.3.6. Ambulatorinės medicininės reabilitacijos paslaugų teikimas sveikatos priežiūros įstaigose privalo būti organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro–valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. balandžio 29 d. sprendimu Nr. V-1019 „Dėl planinių ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapiško atnaujinimo ir teikimo asmens sveikatos priežiūros įstaigoje plano rengimo reikalavimų.

 

SAM 2008 m. sausio 17 d. įsakymas Nr. V-50

SAM pozicija dėl 2011T formos galiojimo. (gauta el. paštu 2020-05-11).

Informuojame, kad pasibaigus pažymos galiojimo laikui, šeimos gydytojas, remdamasis fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo rekomendacija, turi išrašyti pacientui naują siuntimą medicininei reabilitacijai. Nauja fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo rekomendacija nereikalinga tik rašant pacientui siuntimą palaikomajai reabilitacijai.

 

2. Ar reikalingas tyrimas dėl COVID 19 COVID 19 testas

2020 m. kovo 16 d. įsakymas Nr. V-387

1.2.1. Visiems į stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančią asmens sveikatos priežiūros įstaigą (toliau – ASPĮ) stacionarizuojamiems pacientams, o jeigu įstaigoje kartu su pacientu lieka ir kitas asmuo (paciento slaugai, priežiūrai ar kt.), ir tam asmeniui, turi būti atliekamas viruso SARS-CoV-2 tyrimas (tiriant PGR metodu).

SARS-CoV-2 tyrimas (tiriant PGR metodu) turi būti atliekamas stacionare.
3. ar pirmasis reabilitacijos etapas privalomas (SAM 2008-01-17 įsakyme Nr. V-50 yra išlyga: <jeigu negalima suteikti šio etapo MR paslaugų,

pacientas gali būti iš karto siunčiamas į antrojo ar trečiojo etapo paslaugas teikiančias įstaigas>?“

Pirmasis reabilitacijos etapas

SAM 2008 m. sausio 17 d. įsakyme Nr. V-50

1.2. Asmenims, kuriems pirmuoju reabilitacijos etapu medicininės reabilitacijos priemonių kompleksas nebūtinas, turi būti pagal indikacijas skiriamos pavienės medicininės reabilitacijos paslaugos (kineziterapija, ergoterapija, psichoterapija, logopedo užsiėmimai, mokymas naudotis ortopedinėmis priemonėmis, fizioterapija, masažas ir kt.).

Pasibaigus ūmiam ligos periodui ir įvykdžius pirmojo reabilitacijos etapo programą, paciento biosocialinių funkcijų sutrikimo laipsnį turi įvertinti fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojas.

1.3. Biosocialinių funkcijų sutrikimams neišnykus, pacientui skiriamas antrasis reabilitacijos etapas specializuotame stacionarinės reabilitacijos skyriuje, vadovaujantis specialiaisiais reikalavimais.

Vadovautis SAM 2008 m. sausio 17 d. įsakymu Nr. V-50
4. 2. Kokia tvarka bus priimami pacientai, turintys išduotus siuntimus (daugumoje popierinius) Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo (toliau – FMR gydytojas) konsultacijai iki karantino LR teritorijoje paskelbimo:

2.1. tačiau nespėję užsiregistruoti Įstaigoje dėl prasidėjusio karantino LR teritorijoje (kai nuo siuntimo gavimo iki karantino paskelbimo nebuvo praėję 30 dienų);

2.2. užsiregistravę Įstaigoje, tačiau dar nespėję patekti pas FMR gydytoją, dėl prasidėjusio karantino LR teritorijoje;

2.3. po FMR gydytojo konsultacijos pradėję ir gavę tik pirmas procedūras arba tik išsidėlioję procedūrų grafikus.

Specializuotos paslaugos,

Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo (toliau – FMR gydytojas) konsultacijos.

SAM pozicija dėl siuntimų galiojimo (gauta el. paštu 2020-04-30):

Kadangi „OV 2020 04 29 sprendime Nr. V-1019 numatyta, kad

Paslaugas gali pradėti teikti tik ta Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai (toliau – LNSS) priklausanti įstaiga, kuri visus paciento duomenis, susijusius su teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis, įskaitant ambulatorinio apsilankymo aprašymo, siuntimo, atsakymo į siuntimą, medicininių vaizdų, jų aprašymų ir kt., tvarko per Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinę sistemą, o LNSS nepriklausančioje ASPĮ paciento duomenys būtų tvarkomi ir užtikrinamas jų atsekamumas ASPĮ informacinėje sistemoje.

Taigi popieriniai siuntimai šiuo metu negalimi ir pacientai, kurie turi popierinius siuntimus, turi pakartotinai kreiptis nuotoliniu būdu į savo šeimos gydytoją.“

Šiuo metu medicininės reabilitacijos paslaugų teikimą reglamentuoja:

  1. SAM 2008-01-17 įsakymas Nr. V-50Dėl medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo organizavimo
  2. OV 2020 m. kovo 16 d. sprendimas Nr. V-387Dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo organizavimo paskelbus karantiną Lietuvos Respublikos teritorijoje
  3. OV 2020 m. balandžio 29 d. sprendimas Nr. V-1018Dėl planinių stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo įstaigoje plano rengimo reikalavimų
  4. OV 2020 m. balandžio 29 d. sprendimas Nr. V-1019Dėl planinių ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo asmens sveikatos priežiūros įstaigoje plano rengimo reikalavimų
  5. OV 2020 m. balandžio 1 d. sprendimas Nr. V-654Dėl pacientų, sergančių lengvos formos COVID-19 liga (koronaviruso infekcija), izoliacijos organizavimo medicininės reabilitacijos įstaigose

INFEKCIJŲ KONTROLĖS REKOMENDACIJOS Rengiant Planinių ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo įstaigoje planą 2020 m. gegužės 6 d. 1.1 versija Vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro-Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo Aurelijaus Verygos (toliau – OV) 2020 m. balandžio 29 d. sprendimu Nr. V-1019 „Dėl Planinių ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo įstaigoje plano rengimo reikalavimų“, asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) turi parengti Planinių ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo įstaigoje planus (toliau – Planas). Plane turi būti nurodyta, kokiomis priemonėmis įgyvendinami visi minėtame OV sprendime, kituose teisės aktuose ir COVID-19 infekcijos epidemijos metu priimtuose OV sprendimuose numatyti reikalavimai. Siūloma vadovautis Sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje skelbiamomis Lietuvos ir tarptautinių organizacijų rekomendacijomis. Svarbūs infekcijų plitimo prevencijos etapai ir jų įgyvendinimo rekomendacijos:

1. Būtina užtikrinti, kad į įstaigą nepakliūtų karščiuojantys pacientai, todėl rekomenduojama:

  • visada, jei įmanoma, pasirinkti nuotolinę konsultaciją;
  • registracijos telefonu ar internetu metu pacientus apklausti ir perspėti dėl simptomų ir kontakto su COVID-19 pacientais ar izoliacijoje esančiais asmenimis;
  • atvykusiam į priėmimą pacientui prieš įeinant į patalpas matuoti temperatūrą,
  • pakartotinai apklausti dėl simptomų ir kontakto su COVID-19 pacientais ar izoliacijoje esančiais asmenimis.

2. Kiekvienas į ASPĮ atvykęs pacientas turi dėvėti kaukę.

  • Jei dėl atvykusio paciento dėvimos kaukės kyla abejonių, ar ji saugi ir švari, uždėti naują medicininę kaukę.

3. Darbuotojai turi tinkamai naudoti reikiamas asmens apsaugos priemones (AAP) pagal patvirtintus saugos lygius. Dėl AAP pasirinkimo būtina vadovautis OV 2020 m. balandžio 7 d. sprendimu Nr. 754 „Dėl asmens apsaugos priemonių naudojimo asmens sveikatos priežiūros įstaigose pagal saugumo lygius“.

  • Labai svarbu, kad personalas būtų aprūpintas ne tik AAP, bet ir apmokytas tinkamai jas užsidėti, naudoti ir saugiai nusiimti.
  • Visas AAP dėvėti pagal reikalavimus – medicinines pirštines keisti po kiekvieno kontakto su pacientu, o medicinines kaukes – kai jos sudrėksta ar užsiteršia, bet ne rečiau kaip kas 4 val.
  • Įstaigoje nenumatytiems atvejams turi būti sudaryti IV ar V saugumo lygio AAP rinkiniai, nurodyta, kur jie laikomi, ir apie tai informuoti visi darbuotojai. Higienos institutas 2020-05-06, 1.1 versija

4. Būtina sureguliuoti pacientų srautus bei užtikrinti minimalius darbuotojų ir pacientų kontaktus:

  • teikiamos nuotolinės konsultacijos visais atvejais, jei galima;
  • po kiekvieno paciento turi būti bent ne mažesnės kaip 10–15 min. pertraukos, kurių metu patalpos vėdinamos ir valomi / dezinfekuojami paviršiai;
  • siekiant užtikrinti reikiamas pertraukas, gydytojas pacientus gali priimti paeiliui dviejuose kabinetuose, kol kitas kabinetas tvarkomas / vėdinamas; d. pacientai turi būti registruojami ir priimami taip, kad jiems netektų laukti ir kontaktuoti su kitais asmenimis koridoriuose (nenumatytų situacijų atveju būtina pasiūlyti jiems laukti lauke ar automobiliuose); e. apriboti nereikalingą medikų judėjimą įstaigoje ir tiesioginius kontaktus (kava ir užkandžiavimas, rūkymas, aptarimai ir pan.), socialiniam bendravimui pasirinkti saugią aplinką (pvz., pokalbiai lauke, laikantis saugaus atstumo); f. paslaugas pacientams, priklausantiems rizikos grupėms (vyresni, imunosupresiniai ir kt.), teikti pirmoje dienos pusėje; g. teikiant visas paslaugas (tarp jų ir reabilitacijos, kineziterapijos) vienu metu, specialistas paslaugą gali teikti tik vienam pacientui. 5. Būtina užtikrinti rankų higienos reikalavimų laikymąsi, įskaitant tinkamą pirštinių naudojimą ir keitimą: a. prie įėjimo į kliniką, kiekvieną skyrių ir pan. turi būti rankų antiseptikos tirpalai ir visų atvykstančiųjų bei išvykstančiųjų prašoma dezinfekuoti rankas. 6. Dėl nepalankios epidemiologinės situacijos svarbus ne tik patalpų valymas įprastiniais valikliais, bet ir dezinfekcija laikantis Lietuvos higienos normoje HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“ nurodytų reikalavimų bei gamintojo rekomendacijų. Plane turi būti nurodytos konkrečios įstaigoje naudojamos medžiagos. 7. Plane išdėstoma numatyta aiški tvarka, jei darbuotojui ar pacientui nustatoma COVID-19 infekcija ar pasireiškia simptomai – kokiam įstaigos atsakingam asmeniui ar vadovui pranešama (nurodyti keli telefonų numeriai). 8. Būtina užtikrinti kasdienį darbuotojų sveikatos stebėjimą, kurį sudaro ne tik temperatūros matavimas, bet ir apklausa, atkreipiant dėmesį į nežymius simptomus (pvz., vienąkart pakilusią temperatūrą, KTI simptomus, trumpalaikį skonio ar uoslės netekimą ir pan.), bei darbuotojų skatinimas apie tai pranešti (dėl to jiems neturėtų grėsti finansiniai nuostoliai). Daugiau aktualios informacijos pateikiama Sveikatos apsaugos ministerijos interneto puslapyje www.sam.lt bei Higienos instituto interneto puslapyje http://hi.lt/korona. Rekomenduojama Plane išdėstyti, kaip bus užtikrinamas visų infekcijų kontrolės reikalavimų laikymasis, su Planu visi darbuotojai supažindinami pasirašytinai prieš pradedant teikti paslaugas. Įstaigos vadovo patvirtintas Planas siunčiamas Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

Parengė: dr. Rolanda Valintėlienė ir Asta Jurkevičienė. Higienos instituto Visuomenės sveikatos technologijų centras

 

Susipažinę su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro (toliau – SAM) – Valstybės lygio ekstremalios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimu ,,Dėl planinių ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo asmens sveikatos priežiūros įstaigose plano rengimo reikalavimais (toliau – Reikalavimai) 2020-04-29 d. Nr. V-1019 ir atsižvelgiant į infekcijų kontrolės principus bei turimą infrastruktūrą bei esamą sveikatos sistemos padėtį yra būtinas VšĮ ,,Pagrindinis ortopedijos servisas“ darbo optimizavimas ir pertvarkymas.

  • VšĮ ,,Pagrindinis ortopedijos servisas“ (toliau – Viešoji įstaiga) pateikė planinių ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų etapinio atnaujinimo ir teikimo asmens sveikatos priežiūros įstaigoje planą (toliau – Planas) Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos  ir nustato kaip bus etapiškai atnaujinamos ir teikiamos planinės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos.
  • Šis planas yra privalomas visiems įstaigos darbuotojams;

PLANINIŲ AMBULATORINIŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ (ASPP) ETAPIŠKO ATNAUJINIMO IR TEIKIMO PLANAS

  1. INFRASTRUKTŪRA

 

  • Apskaičiuoti maksimalius per vieną darbo dieną galimų priimti įstaigos pacientų skaičius;
  • Įstaigos darbo organizavimas ,,vieno langelio“ principu;
  • Įvertinti kabinetų, skirtų nuotolinėms ir tiesioginio kontakto su pacientu konsultacijoms skaičių;
  • Sudaryti kiekvieno kabineto atskirų konsultacijų grafikus, nurodant kada vyksta tiesioginio kontakto su pacientu konsultacijos, kada – nuotolinės konsultacijos;
  • Parengti planus ir užtikrinti kabinetų ir kitų įstaigos patalpų, daiktų, įrenginių, paviršių valymo/dezinfekcijos pagal infekcijų kontrolės reikalavimus nurodytus Lietuvos higienos normoje HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“ (toliau – Lietuvos higienos norma HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“), ir užtikrinta, kad kiekvienas kabinetas ar kita įstaigos patalpa (ir juose esantys daiktai, įrenginiai, paviršiai) būtų valomi po kiekvieno paciento vizito.
  1. PERSONALO DARBO PRINCIPAI

 

  • Užtikrinti, kad VšĮ ,,Pagrindinis ortopedijos servisas“ teiktų minimalus, būtinas paslaugai suteikti, asmens sveikatos priežiūros specialistų skaičius, pagal tai sudarant ir jų darbo grafikus.
  • Užtikrinti, jeigu komandoje dirbantis asmens sveikatos specialistas dirba ir kitoje ASPĮ, tai, siekiant kryžminės taršos prevencijos, toks specialistas kiekvienoje ASPĮ, kurioje ASPP teikia tiesioginio kontakto su pacientu būdu, dirba ciklais;
  • Tiesioginio kontakto ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiantys darbuotojai atsako už teisingą darbo skirtingose asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiose įstaigose deklaravimą ir darbo ciklais laikymąsi siekiant kryžminės taršos prevencijos, vadovaujasi direktorės įsakymu.
  • Tiesioginio kontakto ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų neturėtų teikti darbuotojai priklausantys didesnei rizikos grupei:
    • Vyresni nei 60 metų amžiaus darbuotojai;
    • Darbuotojai, esantys rizikos grupėje ir sergantys lėtinėmis ligomis;
    • Nėščios moterys;
  • Siekiant efektyviau panaudoti įstaigoje esančius kabinetus, juose galima teikti nuotolines konsultacijas. Kartu su nuotolines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių darbuotojų darbo grafikais, pateikiami ir kontaktiniai telefono numeriai.
  • Užtikrinti, kad įstaigos darbuotojai naudotų asmeninės apsaugos priemones atsižvelgiant į saugumo lygius, nurodytus Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. balandžio 7 d. sprendimu Nr. V-754 „Dėl asmeninės apsaugos priemonių naudojimo asmens sveikatos priežiūros įstaigose pagal saugumo lygius“ priede;
  • Numatyti detalius įstaigos personalo veiksmus, įtariant COVID-19 ligos (koronoviruso infekcijos) atvejį Įstaigoje;
  • Už tinkamą tiesioginio kontakto su pacientu ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo sąlygų ir apimčių laikymąsi. Atsakingi visi įstaigos darbuotojai.
  1. AMBULATORINIŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO PRIORITETAI
  •  Užtikrinti, kad įstaigos prioritetas būtų teikiamas nuotoliniam ASPP teikimo būdui (vaistų ir medicinos pagalbos priemonių išrašymui, elektroninių nedarbingumo pažymėjimų išdavimui ir tęsimui, gydytojo specialisto, slaugytojo, kineziterapeuto, ergoterapeuto, medicinos psichologo, socialinio darbuotojo, logoterapeuto konsultacijoms, gydytojų, visų specialistų tarpusavio konsultacijoms, būtinųjų tyrimų paskyrimui).
  • Tiesioginio kontakto su pacientu ASPP teikiamos, kai dėl ASPP specifikos jos neįmanoma suteikti nuotoliniu būdu;
  • Užtikrinti, kad įstaigos specialistų tiesioginio kontakto su pacientu konsultacijoms, visi pacientai būtų registruojami: telefonu, ar per išankstinę pacientų registravimo informacinę sistemą ar kitu (nuotoliniu) elektroniniu būdu.
  1. PACIENTŲ SRAUTŲ VALDYMO PRINCIPAI:
  •  Kiekvienam srautui, nurodytam šio plano 4.1.1., 4.1.2. ir 4.1.3. papunkčiuose, priskiriamos atskiros priėmimo valandos, įstaigai dirbant darbo dienomis nuo 8.00 val. iki 20.00 val.
  • Planuojama pirmame etape ASPP teikti naudoti ne daugiau kaip 50 proc. maksimalaus per dieną galimo priimti pacientų skaičiaus.
  • 2 savaičių laikotarpiu nuo šio sprendimo įsigaliojimo dienos epidemiologinei situacijai šalyje neblogėjant – paslaugų apimtis didinti,
  • Vykdoma Įstaigos per vieną darbo dieną galimo priimti maksimalaus pacientų skaičiaus stebėsena, vertinama epidemiologinė situacija ir, jai keičiantis, koreguojamas maksimalus priimamų pacientų skaičius įstaigoje;
  • pacientų priėmimas būtų vykdomas griežtai laikantis suderinto Plano;
  • Su Planu privalo būti susipažinę ir savo parašu tai patvirtinę visi įstaigos darbuotojai;
  • Pirmiausiai bus teikiamos paslaugos tiems pacientams, kurių nesuteikus atsirastų poreikis būtinajai medicinos pagalbai ar labai pablogėtų paciento sveikatos būklė.
    • Vyresni nei 60 m. amžiaus rizikos grupei priklausantys bet virusinės infekcijos simptomų neturintys pacientai ir (arba) lėtinėmis ligomis sergantys pacientai,- bus atskirti ir priimami darbo dienomis nuo 8.00 val. iki 12.00 val;
    • Virusinės infekcijos simptomų neturintys vaikai bus priimami darbo dienomis nuo 12.00 val. iki 16.00 val. (esant būtinybei – nedaugiau kaip vienas lydintis asmuo) įleidžiamas likus ne daugiau nei 10 min. iki paskirto vizito laiko.
    • Virusinės infekcijos simptomų neturintys suaugusieji iki 60 metų amžiaus ir neturintys lėtinių susirgimų. Įstaigoje galės lankytis nuo 13.00 val. iki 19.00 val.
    • Kabinetų, skirtų, tiesioginio kontakto su pacientu laikas konsultavimui ir darbui organizuojamas nuosekliai paskirstant laiką: tiesioginė konsultacija iki 20 – 30 min., valymas, dezinfekcija ir vėdinimas 15 – 20  ( minimalus ekspozicijos laikas).
    • Darbą organizuoti užtikrinant, kad nesusidarytų fizinių pacientų laukimo eilių įstaigos viduje – užtikrinti, kad prie kabineto durų lauktų ne daugiau kaip 1 pacientas, laikantis 2 m saugaus atstumo;
    • Paslaugos pacientams įstaigoje turi būti teikiamos griežtai jiems paskirtu vizito laiku, vieno langelio principu, vieno vizito metu,.
    • Į įstaigą pacientas (esant būtinybei – ne daugiau kaip vienas lydintis asmuo) įleidžiamas likus ne daugiau nei 10 min. iki paskirto vizito laiko.
    • Laukdami patekimo į įstaigą pacientai vienas nuo kito privalo laikytis saugaus 2 m atstumo;
    • Tiesioginio kontakto su pacientu ASPP tuo pačiu metu negali būti teikiamos greta esančiuose susisiekiančiuose kabinetuose;
    • Tiesioginėms konsultacijoms ar ir procedūros skirtame kabinete per vieną darbo dieną, galima registruoti iki 16 pacientų.
  1. KITOS ĮSTAIGOS AMBULATORINIŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO SĄLYGOS:

 

  • Kabinetuose kuriuose teikiamos ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos, darbo priemonės, medicininiai prietaisai privalo atitikti higienos normų bei teisės aktų, reguliuojančių medicinos priemonių (prietaisų) naudojimą reikalavimus.
  • Nurodyti visų įstaigos kabinetų dezinfekcijos laikus,
  • Užtikrinti visų įstaigos patalpų išvalymą ir dezinfekciją kiekvienos darbo dienos pabaigoje.
  • Užtikrinti, kad įstaiga parengtų kiekvieną dieną nuotolinių ir tiesioginio kontakto su pacientu ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičiaus ataskaitą. duomenys apie per dieną ASPĮ priimtą maksimalų pacientų skaičių turi būti kaupiami ir prireikus pateikiami Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai, Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos;
  • Ataskaita apie prieš tai buvusios darbo dienos rezultatus teikiama direktorei.
  • Paslaugų atnaujinimo apimtis nustato įstaigos direktorė.
  • Tiesioginio kontakto su pacientu konsultacijų ir paslaugų teikimo, planavimo mastas įstaigoje bus mažinamas ne mažiau kaip 50 proc. jei bus bent viena iš šių sąlygų :
  • Šalyje patvirtinta po 50 ar daugiau naujų COVID -19 ligos (koronaviruso infekcijos) atvejų per dieną;
  • tris dienas iš eilės.
  • Šalyje patvirtinta 200 ar daugiau naujų COVID -19 ligos (koronaviruso infekcijos) atvejų bent 1 dieną.

 

„ŠVARUS“ ATVEJIS Pacientas simptomų neturi ir neturėjo artimo sąlyčio su patvirtintu COVID-19 ligos atveju

  1. Jam uždedama vienkartinė veido kaukė
  2. Paciento nereikia izoliuoti į atskirą patalpą
  3. Personalas privalo dėvėti asmens apsaugos priemones (1 arba 2 apsaugos lygis)
    • 1 apsaugos lygis
      • Medicinos personalui (esant trumpalaikiam sąlyčiui):
        • vienkartinė medicininė veido kaukė. Svarbu gera rankų higiena ir standartiniai sanitarinės saugos principai
      • 2 apsaugos lygis
        • Medicinos personalui (esant tiesioginiam ar ilgalaikiam sąlyčiui):
          • vienkartinė medicininė veido kaukė;
          • vienkartinės pirštinės. Svarbu gera rankų higiena ir standartiniai sanitarinės saugos principai.

Medicininės reabilitacijos paslaugų atnaujinimą ketiname pradėti gegužės antroje pusėje.

Svarbu:

  • išankstinė registracija telefonu ar internetu kurių metu pacientus apklausime ir perspėsime dėl simptomų ir/ar kontakto su COVID-19 pacientais ar izoliacijoje esančiais asmenimis;
  • visada jei įmanoma, siūlome pasirinkti nuotolinę konsultaciją;
  • atvykti  į priėmimą tik nurodytu laiku, 10 min. prieš vizitą;
  • atvykusiam į priėmimą pacientui prieš įeinant į patalpas matuosime temperatūrą,
  • pakartotinai apklausime dėl simptomų ir kontakto su COVID-19 pacientais ar izoliacijoje esančiais asmenimis.
  • kiekvienas į atvykęs pacientas turi dėvėti kaukę, esant galimybei ir vienkartines medicinines pirštines.
  • pepamirškite:
    • sportinės aprangos;
    • sportinės avalinės ar šlepečių;
    • rankšluosčio;
    • geros nuotaikos.

                                                                                                                 Iki greito….

Būkite sveiki!

Su Pagarba:

VšĮ „Pagrindinis Ortopedijos Servisas“

Direktorė                                                                                                                                                                                                                                                                                   Aurelija Kliučinskienė

Telef.: 8-612-75880; 8 37 200781, 8 37 200782

 

 

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. priimtu nutarimu Nr. 207 dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo laikotarpiu nuo 2020-03-16 iki 2020-04-11 dienos, Medicininės reabilitacijos įstaiga VšĮ ,,Pagrindinis ortopedijos servisas“, karantino režimo laikotarpiu atideda visų paslaugų teikimą.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso 47 straipsnio 1 d. 2 p., bei atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 25 d. priimtą nutarimą Nr. 264 ,, Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. priimto nutarimo Nr. 207 ,,Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo pakeitimo“ kuriuo šalyje paskelbta ekstremali situacija ir karantinas ir kitas Lietuvos Respublikos valstybės institucijų taikytas priemones susijusias su Medicininės ambulatorinės reabilitacijos visų paslaugų atidėjimu, VšĮ ,,Pagrindinis ortopedijos servisas“ (toliau – viešoji įstaiga) direktorės įsakymu Nr POS – 2020/11 ,, Dėl prastovos“, paslaugų neteiks iki kol šalyje LR Vyriausybė skelbs ekstremalią situaciją ir karantiną.

          Apie medicininės reabilitacijos paslaugų atnaujinimą sekite informaciją kurią paskelbs Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir mūsų interneto svetainėje www.posmed.lt;

Telef.: 8-612-75880; 8 37 200781, 8 37 200782

 VšĮ ,,Pagrindinis ortopedijos servisas“                administracija

Dėmesio: supaprastinta siuntimo į reabilitacijos gydymo įstaigas tvarka

Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) patobulinus privalomojo sveikatos draudimo informacinę sistemą „Sveidra“ atsirado galimybė supaprastinti siuntimų į reabilitacijos įstaigas išdavimų tvarką. Tad nuo 2012 m. spalio 1 d. pacientams, kuriems skiriamas stacionarinis arba ambulatorinis reabilitacinis gydymas, nebereikia patiems vykti į teritorinę ligonių kasą (TLK) pažymos, patvirtinančios jų teisę į kompensaciją už minėtą gydymą.

Nuo šiol reikiamų dokumentų tvarkymu rūpinasi medikai, naudodamiesi privalomojo sveikatos draudimo informacine sistema „Sveidra“ – siųsdami ligonį į reabilitacijos įstaigas, jie TLK elektroniniu būdu pateikia prašymą dėl paciento reabilitacinio gydymo išlaidų kompensavimo. Per vieną darbo dieną elektroniniu būdu iš TLK gaunamas atsakymas, ar pacientui minėto gydymo išlaidos bus kompensuojamos. Apie TLK išduotą elektroninę pažymą ligonį turi informuoti į reabilitaciją siunčiantis gydantysis gydytojas. Tokia tvarka neabejotinai patogesnė ligoniams ir gydymo įstaigoms, siunčiančioms juos medicininės reabilitacijos paslaugoms gauti. Anksčiau šių įstaigų socialiniams darbuotojams tekdavo sunkiai judantiems pacientams šias pažymas atvežti iš TLK.

Informuojame, kad privalomuoju sveikatos draudimu apdraustiems gyventojams medicininę reabilitaciją ar sanatorinį gydymą skiria gydantysis gydytojas, remdamasis fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo rekomendacijomis. Ar pacientas gali gauti šias paslaugas stacionare, ar ambulatoriškai, sprendžia gydantysis gydytojas atsižvelgiant į paciento sveikatos būklę. Svarbu tai, kad pacientas turi teisę pats pasirinkti gydymo įstaigą, į kurią jam patogiau vykti. Jūsų paslaugoms Valstybinės ligonių kasos interneto svetainėje (www.vlk.lt) veikiantis skyrelis „Medicininė reabilitacija“. Jame galima sužinoti apie laisvas vietas medicininės reabilitacijos paslaugas teikiančiose įstaigose, nurodomi jų adresai, telefonai, teikiamos paslaugos.

http://www.vlk.lt/

VšĮ ,,PAGRINDINIS ORTOPEDIJOS SERVISAS“ asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos:

NEMOKAMOS:

Asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos:

  • Pacientams apsidraudusiems privalomuoju sveikatos draudimu
  • Privalomasis sveikatos draudimas, tai valstybės nustatyta asmens sveikatos priežiūros ir ekonominių priemonių sistema, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 55-1287; 2002, Nr. 123-5512) pagrindais ir sąlygomis garantuojanti privalomuoju sveikatos draudimu draudžiamiems asmenims, įvykus draudiminiam įvykiui, sveikatos priežiūros paslaugų teikimą bei išlaidų už suteiktas paslaugas, vaistus ir medicinos pagalbos priemones kompensavimą.
  • Turintiems išrašą iš ligos istorijos ar ambulatorinės kortelės (forma Nr.: 27/a) ir gavusiems pranešimą apie sutikimą kompensuoti medicininės reabilitacijos ar sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo išlaidas Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis (Forma Nr. 2011T).

Kiekvienam pacientui sudaroma ir taikoma individuali ambulatorinės reabilitacijos gydymo programa atsižvelgiant į jo diagnozę.

  • Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo konsultacija (suaugusiems) paslaugos kodas:3189;
  • Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo konsultacija (suaugusiems) kai paciento konsultacijos metu paskiriamas (keičiamas) ir atliekamas vienos rūšies procedūrų kursas) paslaugos kodas: 3191;
  • Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo konsultacija (vaikams) paslaugos kodas:3190;
  • Fizinės medicinos  ir reabilitacijos gydytojo konsultacija (vaikams) kai paciento konsultacijos metu paskiriamas (keičiamas) ir atliekamas vienos rūšies procedūrų kursas) paslaugos kodas: 3192;
  • Ambulatorinė reabilitacija I (suaugusiems) (judamojo – atramos aparato pažeidimai) III reabilitacijos etapas ( reabilitacijos trukmė – 12 dienų) paslaugos kodas: 2895;
  • Ambulatorinė reabilitacija II (suaugusiems) (judamojo – atramos aparato pažeidimai) III reabilitacijos etapas ( reabilitacijos trukmė – 14 dienų) paslaugos kodas: 3038;
  • Ambulatorinė reabilitacija II (suaugusiems) (nervų sistemos ligos) III reabilitacijos etapas (reabilitacijos trukmė – 14 dienų) paslaugos kodas: 3037;
  • Ambulatorinė reabilitacija II (vaikams) judamojo – atramos aparato pažeidimai III reabilitacijos etapas (reabilitacijos trukmė – 16 dienų) paslaugos kodas: 2915;
  • Ambulatorinė reabilitacija II (vaikams) nervų sistemos ligos, III reabilitacijos etapas ( reabilitacijos trukmė – 16 dienų) paslaugos kodas: 2914;
  • Logopedo konsultacija (suaugusiems) ir (vaikams)  paslaugos kodas: 1624.

MOKAMOS

Asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos:

  • Visiems besikreipiantiems asmenims neturintiems siuntimo iš medicininių dokumentų Forma Nr.: 027/a;
  • Visiems besikreipiantiems asmenims neapsidraudusiems (PSD) Privalomuoju sveikatos draudimu;
  • Asmenims negavusiems pranešimo apie sutikimą kompensuoti medicininės reabilitacijos ar sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo išlaidas Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis (Forma Nr. 2011T).!!!  Pacientai konsultuojami ir gydomi pagal iš anksto sudarytas ir pateiktas sutartines kainas.

Pacientai yra supažindinami su mokamų paslaugų teikimo tvarka, įkainiais bei užpildo prašymą dėl šių paslaugų apmokėjimo.

  • Gydytojo neurochirurgo konsultacija;
  • Gydytojo neurologo konsultacija;
  • Vaikų ligų gydytojo konsultacija;
  • Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo konsultacija (suaugusiems);
  • Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo konsultacija (suaugusiems) kai paciento konsultacijos metu paskiriamas (keičiamas) ir atliekamas vienos rūšies procedūrų kursas);
  • Fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo konsultacija (vaikams);
  • Fizinės medicinos  ir reabilitacijos gydytojo konsultacija (vaikams) kai paciento konsultacijos metu paskiriamas (keičiamas) ir atliekamas vienos rūšies procedūrų kursas);
  • Ambulatorinė reabilitacija I (suaugusiems) ir (vaikams);
  • Ambulatorinė reabilitacija II (suaugusiems) (judamojo – atramos aparato pažeidimai) (reabilitacijos trukmė – 14 dienų);
  • Ambulatorinė reabilitacija II (suaugusiems) (nervų sistemos ligos) (reabilitacijos trukmė – 14 dienų);
  • Ambulatorinė reabilitacija II (vaikams) judamojo – atramos aparato pažeidimai (reabilitacijos trukmė – 14 dienų);
  • Ambulatorinė reabilitacija II (vaikams) nervų sistemos ligos, (reabilitacijos trukmė – 14 dienų);
  • Kineziterapeuto konsultacija (suaugusiems) ir (vaikams su tėvų/globėjų sutikimu);
  • Ergoterapeuto konsultacija (suaugusiems) ir (vaikams su tėvų/globėjų sutikimu);
  • Psichologo  konsultacija (suaugusiems) ir (vaikams su tėvų/globėjų sutikimu);
  • Logopedo konsultacija (suaugusiems) ir (vaikams su tėvų/globėjų sutikimu);
  • Socialinio darbuotojo konsultacija (suaugusiems) ir (vaikams su tėvų/globėjų sutikimu).

AMBULATORINĖ REABILITACIJA  14  DARBO DIENŲ:

          Ambulatorinės reabilitacijos gydymo kursas  pagal indikacijas (suaugusiems ar vaikams)                      
  • Ambulatorinė reabilitacija II nervų sistemos susirgimų                                    300,00 €;
  •  Ambulatorinė reabilitacija II  judamojo – atramos aparato susirgimai         300,00 € ;

AMBULATORINĖ REABILITACIJA  7  DARBO DIENŲ:

         Ambulatorinės reabilitacijos gydymo kursas  pagal indikacijas (suaugusiems ar vaikams)                      
  • Ambulatorinė reabilitacija II nervų sistemos susirgimų                                    190,00 €;

  •  Ambulatorinė reabilitacija II  judamojo – atramos aparato susirgimai       190,00 €;

PIRMINĖ  AMBULATORINĖ REABILITACIJA  3-5  DARBO DIENŲ:

         Ambulatorinės reabilitacijos gydymo kursas  pagal indikacijas (suaugusiems ar vaikams)                      
  • Ambulatorinė reabilitacija nervų sistemos susirgimų                                    100,00 €;

  •  Ambulatorinė reabilitacija judamojo – atramos aparato susirgimai         100,00 €.

Pacientai konsultuojami ir gydomi pagal iš anksto sudarytas ir pateiktas sutartines kainas.

Kiekvienam pacientui sudaroma ir taikoma individuali ambulatorinės reabilitacijos gydymo programa, atsižvelgiant į jo diagnozę.

REGISTRACIJAI REIKALINGI DOKUMENTAI:

  • Dirbantiems: pasas/asmens tapatybės kortelė ar kitas asmens tapatybę įrodantis dokumentas.
  • Bedarbiams: pasas/asmens tapatybės kortelė, darbo biržos pažyma.
  • Neįgaliesiems: neįgalumo pažymėjimas, pasas/asmens tapatybės kortelė.
  • Pensininkams: pensininko pažymėjimas, pasas/asmens tapatybės kortelė.
  • Išrašas iš šeimos gydytojo  ar kito gydytojo (ortopedo – traumatologo, chirurgo, neurochirurgo ir kt.) (forma 27/a).

 

Mieli pacientai, atvykdami į procedūras prašome su savimi turėti:

  • sportinę aprangą;

  • sportinę avalynę arba šlepetes;

  • rankšluostį;

  • gerą nuotaiką!